Tirsdag den 15. Maj kommer Waoo-camperer til Værum.
Mellem 14.00 – 18.00 holder den på P-pladsen v forsamlingshuset. Her kan alle komme forbi og få information om muligheden for at få en fiberforbindelse.
Tirsdag den 15. Maj kommer Waoo-camperer til Værum.
Mellem 14.00 – 18.00 holder den på P-pladsen v forsamlingshuset. Her kan alle komme forbi og få information om muligheden for at få en fiberforbindelse.
Hvis du kunne være interesseret i at vi centralt i Værum fik en indhegnet fælles hundelufter/legeplads så læs dette.
Vi har planer om via fondsmidler og frivillig arbejdskraft at omdanne en del af det tidligere hesteareal vest for Iglekærgård ud af Ørumvej (ved grusvejen ind til bommen til stadion) til et indhegnet fælles hundelufter område med bordbænkesæt og hunde høm høm pose affaldstønde (måske frisk vand?)
Indhegningen forventes delt op i 3 områder, et stort og to mindre så man har mulighed for at sætte sine hunde sammen så de passer sammen i størrelse, alder og temperament.
Vi kunne aftale at på et bestemt tidspunkt hverdage mødes man, og andre tidspunkter i weekenden.
Man skal selvfølgelig kunne aftale andet indbyrdes. Det hele er på hundeejerne ejet ansvar.
Christi og hans familie som nu ejer Iglekærgård har givet os lov til at benytte området som prøve kvit og frit resten af året. (Tusind tak).
Hvis det bliver en succes har vi allerede et permanent område i tankerne.
Men før dette blive aktuelt vil vi gerne høre om dette overhovedet har nogen interesse?
Meld gerne tilbage om du vil besøge et hundelufter område og om vi kan samles om at drive det ansvarsfuldt i fællesskab (vær opmærksom på at dette er et 100% privat initiativ.
Sommerhilsner
HJ
Eniig har netop taget kontakt til undertagnede med besked om, at Waoo/Eniig i løbet af den næste måned vil undersøge om der er grundlag for at etablere fibernet i Værum.
Waoo vil komme med deres campingbus yderligere to gange, hvor man kan komme og få information og stille spørgsmål.
Waoo har oplyst, at der skal være minimum 59 tilmeldte husstandene for at det kan betale sig for dem at etablere fibernet. Fristen for tilmelding er 31. maj 2018.
Der kommer brev rundt til alle husstande som er inden for etableringsområdet.
Du kan tilmelde dig allerede nu på Waoo’s hjemmeside. Når du taster din adresse, kan der være adresser som er omfattet af det hvide felt på kortet, som melder at der ikke kan etableres fiber. Waoo er ved at få rettet de sidste adresser til, så der kan tilmeldes på alle adresser inden for det hvide felt på kortet.
Muligvis skal fiberforbindelsen trækkes fra Vissing. Det betyder, at der kan være muligheder for husstande på ruten. Det skal også undersøges nærmere for Fælleden.
Så snart jeres udsendte fiber-entusiast ved mere, kommer der info her på siden – v.h. Pia Pehrsson.
Vær med til fælles affaldsindsamling i Værum.
Værum støtter op om Danmarks Naturfredningsforenings årlige kampagne “hold naturen ren”.
Vi mødes i klubhuset klokken 10.00 og starter med kaffe og rundstykker. Her får vi besøg af Berit, som er kampagneleder bag projektet – og hvis vi er heldige, kommer TV2 og laver et indslag
Vi fordeler ruterne i Værum og omegn. Alle får udleveret sække og så går vi ud og samler affald som ligger og skader naturen.
Værum har fået en ny slagsang.
Sangen beskriver på bedste vis hvad Værum har at byde på i form af foreningsliv, hjerterum og fælles aktiviteter.
Tekst og musik er af Hans Broch,
På grund af de våde baner er VGF desværre nødt til at aflyse den planlagte fodboldkamp på Værum Stadion 2. påskedag.
Kampen vil blive spillet på et senere tidspunkt.
Husk at sætte kryds i kalenderen og mød op til en af forestillingerne.
Der spilles dilettant i Værum Forsamlingshuse torsdag den 15. marts klokken 19.00 og igen lørdag den 17. marts klokken 19.00.
Filmaften i Laurbjerg Konfirmandstue
Onsdag den 21. februar klokken 19.00.
Vi mødes i konfirmandstuen og ser en film sammen. Der vil være et lille oplæg til filmen. Der vil være kaffe. Det er gratis at deltage.
Spaghettigudstjeneste i Værum Kirke
Torsdag den 22. februar.
Kom til en kort gudstjeneste i Værum Kirke klokken 17.00. Her er en kort fortælling og et par salmer.
Derefter er der fælles spisning i Værum Forsamlingshus. Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig senest mandag den 19. februar på telefon 86 46 80 32 eller på mail til Eva (præsen) på egr@km.dk
Mandag den 19. Februar er årets sidste banko i Forsamlingshuset.
Denne aften spilles der om pengepræmier og om de sponsorgaver Forsamlingshuset har samlet ind. Hvis nogen ligger inde med gaver, som kan bruges til bankospillet, tager Forsamlingshuset meget gerne i mod.
Har du lyst til at være med til at hjælpe til bankospillene til næste vinter, er du meget velkommen til at melde dig på listen. Der er brug for praktisk hjælp til alt fra at bage en kage, sætte borde frem, lave kaffe, rydde op til at indhente sponsorpræmier og råbe op.
Du kan give dit tilsagn til at hjælpe til på mandag i Forsamlingshuset, eller du kan henvende dig til Vivi på mobil 28 29 52 75.
Dørene åbner 18.30 på mandag og indtil banko starter, er der mulighed for at låne og aflevere bøger i bogcafeen.